Saturday 22 September 2012

tempat hiking ke-3

assalamualaikum...

hari nie aku nak cerita pasal tempat mendaki yang seterusnya..kalau korg ade masa cuba lah! seronok dan boleh ketagih beb.haha:D setelah berjaya tawan bukit tabur, ceh! macam la tinggi sangat nak tawan segala bagai. next bukit is BUKIT GASING. kat mane? kat jalan gasing lah. hihi. kalau nak pergi ikot federal hgway then korang akan nampak signboard tulis jalan gasing.

time nak pegi sini, kete aku sakit! :'( so, dengan gigihnyer aku sewa kete.haha :D punya la semangat nak mendaki jugak. kitorg just sewa kereta kancil jer. murah sikit. wink~

kereta aku gara-gara nak buat BBQ kat PD. setelah beberapa bulan kejadian baru lah tahu nape kereta aku xcident! rupa-rupanya, mmber aku yang perap ayam tu pakai sos ape tah.tapi HARAM punye! choii~ patot la kereta aku boleh eksident dan esoknya aku diarrhea. binawe tul budin nie.


ok! berbalik pada cerita pendakian kitorang, sebelum pegi aku da goole map da and print ok! takot sesat..haha:D perjalanan bermula seawal 7.30am.ceh~ xder la awal sangat. perjalanan kurang lancar, biase la.waktu pagi-pagi macam nie orang sibok nak pergi kerja. kitorg pulak sibuk nak mendaki. nak buat macam mane, orang kerja shift memang macam nie. nasib~ kitorg sampai kat tmpat dituju dalam pukul 8.30am. ok la tu...

sesat jap! padahal da print map. ape pun tak boleh. kereta sewa barai. xbest bawak! 

haa! dah sampai. tempat nie memang seronok sebab tempat nie dipelihara oleh majlis perbandarannnnnnn ape tah. haha :D tak amek tahu. maaf! ok, jom mula kan pendakian...

baru beberapa langkah da stop amek gambar lagi..well, nak wat camner, sumernyer giler gambar..:D

jalannn depan sikit akan jumper jambatan nie plak..sebenarnyer ade bnyak track..so ikot korg la nak ikot mane satu, janji ikot jer direction. kitorang ikot jambatan ni.... :)
 
 
salah satu tempat berehat..seronok..kitorang makan kat sini..:)


ade tempat duduk yang sangggggat luas..:D 


 motif utama! jambatan gantung..weeeee~


 kat sini korg akan nampak banyak bender alah nie..macam-macam logo. aktiviti sekolah kot! jejak kasih? tetibe.

bestie aku + roomate.. suke buli aku. nasib la ko kurus nyot!

lagi sorg bestie + pembuli tegar aku.. syot! ko berat sikit la. tapi aku kat badang! haha :)

 notis pemberitahuan yang menghancur kan harapan setian insan :P




pengakhirannyaaaa..penemuan kami...oh! sadis.. hancur hati ku...:')

 no entry! xmerasa nak naik jambatan gantung..hukhuk


relax lu.. nak gerak balik dah..xnak teruskan perjalanan coz hampa tengok jambatan tu. ok!tipu je. jam da lewat petang,so kene la gerak balik..


 waktu nak balik kitorg malas nak lalu ikot hutan..makanya, kami keluar ikot belakang rumah orang..

sila jaga kebersihan! nanti cikgu marah..





 ingatkan lagi dekat ikot jalan luar, rupa-rupanya... ya ampun! lagi jauh..


 
tengok tu, punya la lenggang jalan tu..sampai boleh baring berguling-guling kat area ni..kawasan rumah orang kaya..



aku nak cerita sikit waktu kitorang nak balik nie kitorang main taram jer jalan..bukan tau jalan pun, tapi main ikot 'kot kot' je. mula-mula nampak kereta polis buat rondaan, nak tahan, tak nak, nak tahan, tak nak. last-last kereta polis tu berlalu. tak der makner nak keja kan. pastu kitorang teruskan jer la perjalanan ikot rentak kaki.. lastly, kitorang nampak posmen! dengan cepatnye kitorg tahan abang posmen tu untuk tanya jalan. haha! terkejut beruk abang posmen tu kene tahan ngan kitorg, mesti die ingat die kene rompakan bersenjata ke hape. akhirnya, batang hidung kereta nampak. dengan hati girang kitorang balik rumah...sekian... :)



happy reading & thanks :D jom sihatkan badan! 

No comments:

Post a Comment